Friday, April 2, 2010

Malam Yang Sunyi

Halloooo...im back!..Tengah mlm mcm ni..tgl aku, mama aku dgn adik aku di rumah. Sunyi bangat..!!!!!!!...Berikut merupakan sebab2 munasabah kenapa rumah terasa sunyi. Ya,silakan terus membaca...

1. Abg aku takda :
Dia pegi jaga datuk aku yg tengah sakit dan dimasukkan ke dalam SMC..Dengar crita beliau ada masalah dgn usus kecil. (da kena operate pun) tp aku blm ada masa nak pegi tgk beliau..Kalo abg aku ada di rumah, suasana rumah ni mmg riuh. .aku label dia " Mat Kacau yg suka mengacau" Muahaha. Da tu pegi ke KK dgn x membawa apa2 rekod pengenalan diri dan sekeping not duit malaysia jugak sekeping wang syiling malaysia. Ya la tergesa2. Nti aku crita kisah selanjutnya

2. Adik pompuan kedua aku takda :
Dia mmg sllu xda di rumah. Mulut sedikit becok. Dan sangat CEREWET! Adoh..Mmg cerewet sgt2..mengalahkan mak2 nenek yg da berkahwin.Tapi aku mmg suka dgn dia..Aku kan kakak yg baik..Huhu..Dia da lama x balik..Sbb keja dkt Deleeton Hotel di KK. Hadoi..bila dengar kisah syif keja dia yg teruk,aku tumpang kasihan.Yg aku suka dgn dia ni bila aku tgh sengkek, dia sllu tolong aku. :) I love u my sister..haha

3. Adik pompuan ketiga aku takda :
Yg ni aku susah nak cakap. Dia xlah kuat cakap. Tapi bila da join sembang, ketawa dia melampau lampau. Siap menampar lagi. Skrg dia ada di Kolej Matrikulasi Labuan. Tapi tak lama lagi dia akan abes study.

4. Adik pompuan keempat aku takda :
Haaaaaaaaaaa...yg ni la penyumbang keriuhan rumah. Huhu...Dia sgt kuat cakap. Suka menyanyi. Bila ketawa suaranya sgt besar. Hahaha..Dia suka mengganggu bila org tengah busy. Dia takda di rumah sebab dia baru skolah dekat MRSM KK, di papar. Mula2 dia pegi skolah situ, dia asyik menangis saja. Tapi lama kelamaan, ok la dia..dia dapat menyesuaikan diri..ala,dia kan budak cengeng yg kecoh. :p

5. Nenek takda di rumah :
Nenek ini pegi melawat atuk di hospital. Mulut dia slalu pot pet pot pet..hihi..biasalah org tua ni...org muda kena hormat...dengar cakap mereka...

6. Atuk takda
Atuk sakit.mcm crita di atas tu. Aritu kami antar dia pegi hospital. Terus ke jabatan kecemasan. Kata doktor, sakitnya teruk. Hmm..Atuk da tua..Tunggu punya tunggu, akhirnya keputusan xray diperolehi pd sekitar jam 2 lebih pagi. Dan doktor mengesahkan atuk ada penyakit usus,dan perlu dibedah segera. Then,atuk terus dihantar pegi ke KK. Abg aku je la yg dapat ikut. Tanpa memakai selipar jepun,tak membawa apa2 rekod pengenalan diri, dan duit...dia pegi ja la..naik ambulan bukan kena byr pun..hahaha...tp mkn minum je la..Hadoi...skrg ni,dgr abg aku ckp atuk da ok. Tp habis hos2 yang disambung ke badan dia tu dia cabut...mm..mcm2 atuk ni...kasihan dia..

7. Bapa takda
Dia pegi stay d kebun bos..haha..Rumah sunyi sebab takda org nak marah2..huhu..dia marah anak2 dia ni yg degil..hahah.. sori bapa...

huhu...sgt sunyi...TV jak la buat rumah ni jadik kecoh. .takpa la..i wanna put full stop here...my head is aching. ngantuk da nie..huhu..nak tido...jum tido jummmm....

No comments:

Post a Comment